Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
N

nekdo500

21. 3. 2011 1:11
opet z pohledu studenta

odmaturovala jsem loni. za osm let gymplu jsem potkala spoustu skvelych starsich ucitelu i nektere vyhorele, ale drtiva vetsina mladych ucitelu nebo praktikantu byla proste hrozna.je to sice pekne, ze umi vytvorit jednoduchou prezentaci,ale kdyz je jeji obsah zhruba na urovni wikipedie nebo jeste niz,tak nevim proc se divi, ze se studenti venuji radeji necemu bud uzitecnejsimu nebo zabavnejsimu.nasi generaci pocitac sam o sobe neuchvati.ti lide asi uz zcela zapomneli,jake je to byt studentem,ale jeste nemaji paru jak byt ucitelem.na fakulte jim vykladaji o spouste novych metod,ale nejspiszapominaji, ze nejlepsi je prece studenta nadchnout tim obsahem,coz je pro vetsinu velky problem.navic k tem novym metodam bych se stavela spise skepticky.tymova hra a tvoreni neceho jako soucast vyuky je urcite namiste na prvnim stupni zakladky,ale na gymnaziu je to vetsinou ztrata casu-pilnejsi by se radeji ucili,zbytek se proste flaka.

i z naseho rocniku sli na pedak jen zastupci tech podprumernych.

0 0
možnosti
H

honer

21. 3. 2011 5:02
Re: opet z pohledu studenta

Vážená slečno, Vám ve škole nic neřekli o horní řadě tlačítek na klávesnici ani o klávese shift?

0 0
možnosti
_

_profesor_

20. 3. 2011 23:19
Co se to s naším školstvím děje?

Američani už našli důvod, proč se stále propadají ve vzdělání. Mohou za to silné učitelské odbory, které neumožní flexibilní propouštění. Co dnes učí za lidi je mnohdy ostuda i u nás a škola se jich nemůže/nechce zbavit.

Na druhou stranu: Co jsem na vlastní kůži zažil - ředitelka dosazená z kraje postupně vyházela kvalitní pedagogy a nechala si jen ty, co jí (lidově řečeno) lezli do zadku.

Studovat pedagogické fakulty dnes chodí ti nejslabší studenti. Valná část z nich ne proto, že by učit chtěli, ale proto, že je jinam nevzali. Ti nejschopnější z nich naneštěstí po škole nachází místo v soukromém sektoru za lepší peníze. A co zbude na školách?;-(

0 0
možnosti
FE

felia

21. 3. 2011 8:09
Re: Co se to s naším školstvím děje?

Američané mají skvělý vzdělávací systém a tuším, že i nejlepší školy. Je mezi nimi, pochopitelně, propastný rozdíl, protože je velký rozdíl mezi vzdělatelností různých osob a Američani vzdělávají velmi rozmanitou škálu národností.

0 0
možnosti
ZH

zdrh13

20. 3. 2011 22:34
Polemika

Mám učitelskou praxi asi 10 roků, takže můžu trochu porovnávat.

1. Po třech letech je to stereotyp? No já bych řekl nikoliv po třech letech, ale když dané učivo proučíš zhruba 3x. Poprvé si to nachystáš,, podruhé opravíš největší chyby a potřetí doladíš, A protože jako nováček většinou dostaneš nějaké studenty nižšího ročníku a postupně je vedeš do posledního, tak ten stereotyp muže přijít tak po nějakých 6 letech. Já mám to štěstí, že mám trojkombinaci, takže toho můžu učit poměrně hodně a skoro každý rok mám nějkaý nový předmět resp. učím učivo, které jsem předtím nikdy neučil, takže ani po těch 10 letech ve stereotypu nejsu.

0 0
možnosti
ZH

zdrh13

20. 3. 2011 22:34
Re: Polemika

2. Starší neumí používat počítače? Není to o přístupu starší/mladší, ale o přístupu nadšenější pro tuto techniku/méně nadšený/technicky neschopný. Já patřím do té první skupiny, (btw učím mimo jiné také zeměpis) a tak studentům do výuky zařazuju úkoly, které řeší pomocí google mapy, vytváříme pomocí softwaru kartogramy, studenti dostávají za úkol sledovat nějaké video na nějakém video archívu apod. Používání emailů opravdu není problém pro nikoho ze školy, to opravdu zvládá každý, spíš dokonce informatici jsou nejhorší, protože je čtou nejmíň :)

0 0
možnosti
SB

Morgiana

20. 3. 2011 22:18
Vážený pane

Takže přečetla jsem do pulky a jsem na Vás velmi zvědavá. Jen k těm kliše, které používáte. Dnešní učitelé téměř všichni umí používat internet, včetně mých skoro 70 letých rodičů kteří oba učí. Jo fakt jste mě pobavil. na naší škole naštěstí žádný Vám podobný není, ale sleduju školu kde pracují moji rodiče. Mají tam dost mladých učitelů mužů:) Takže minulý rok , třikrát byli prokazatelně na trávě a dostali nějaký bla bla trest. jeden podotýkám tělocvikář je dokonce tak inovativní že do práce chodí zásadně na 10 a ještě pouze každý lichý týden, ten sudý odpočívá , trenuje a věnuje se koníčkům. Ohledně znalostí netu a PC, Jsem pouhá učitelka, ikdyž teda ne ta stará, ale to že musím 30 letému trotlovi radit co je vlastně ICQ, Facebook a že opravdu by měl své studenty seznámit v hodinách ITC se základy hardware a software to mě docela bere . Sama sjem se vrátila po dlouhé mateřské a vidím jak každým rokem jsem lepší a lepší takže prosím Vás tady neplkejte jak ze školy jdete připravený.

0 0
možnosti
U

UrsusLuin

20. 3. 2011 22:25
Re: Vážený pane

To je to - každý si najde pár příkladů totální kr..., kteří by dávno měli být vyhozeni (proč mimochodem Vámi popisovaní učitelé nejsou vyhozeni?) a začne tím odsuzovat všechny ostatní.

Opravdu mi chcete tvrdit, že ve škole učí informatiku člověk, který neví, co je to ICQ a Facebook a nehodlá studenty učit základy hardwaru a softwaru? A není ve výpovědní lhůtě? Pak nechápu, proč ještě nikdo nezavolal školní inspekci, proč někdo nekontaktoval Novu, ať si přijede natočit super reportáž. Tohle by totiž byla do nebe volající nekompetence ředitele školy i samotného učitele. Za něco takového by samozřejmě měly padat hlavy.

0 0
možnosti
P

po15VS

20. 3. 2011 21:50
vsetkym rovnako?

Ucitelia su heterogennou komunitou, skladajucu sa nielen z babrakov/tych je tam pozehnane/ ale aj obdivuhodnych pedagogov a neuveritelnych nadsencov,na ktorych stoji aka taka uroven skolstva.Sikovnejsi ucitelia pochopia o com skolstvo je a zabalia to v skolach do 5 rokov,ale niekedy tam zostavaju aj pedagogickej spicky a skuste sa im pozerat do oci v den  vyplaty /zvycajne su to osoby, ktore nemaju riaditelia pre ich moralne a intelektualne kvality vo "laske"/. Mozno natrafite aj vy este na takych, ale je to dnes nevyhnutne vymierajuci druh.Takze dnes "prirodzenym" riesenim je poslat deti do sukromnych skol,kde su ucitelia podstane viac usmievavi a (financne) spokojnejsi.Otvorenou otazkou je ci ucitelia v sukrom.skol. maju slobodu a mozu odvadzat poctivu pracu. Zlaty vek" ucitelstva skoncil a dalsi zlaty vek je v nedohladne.Je lahke o skolstve pisat v 23 ale podstatne tazsie navrhovat riesenia po poznani jeho stavu a skrytych a nevyslovovanych aspekov "kantorciny"po 20 rokoch 

0 0
možnosti
PS

ravo

20. 3. 2011 20:41
...

Vážený pane skoroučiteli, když jsem před 25 lety nastupoval do svého prvního změstnání, ani ve snu mne nenapadlo, že bych snad dostal plat stejný jako někdo, kdo tam dělá už 20 let. dokonce mi bylo jasné, že i ti co tam jsou 5 let berou víc. Stejně tak když jsem zaměstnání (a obor) naposledy změnil před 3 roky, nebylo to jinak a přijde mi to logické a přirozené.

Ještě poznámka k tomu "dozoru nad novými kolegy". Opravdu si myslíte, že někde (pomineme státní sektor) má někdo čas stát někomu za zadkem měsíc, tři měsíce nebo rok?

0 0
možnosti
RC

josefbad

20. 3. 2011 21:09
Re: ...

vazeny pane, kdyz jsem prestupoval pred 7 lety do soukrome sfery, ani ve snu by me nenapadlo, ze by nekdo mel mit plat podle odslouzenych let. Takze jsem mel plat vyssi nez rada dlouhodobych zamestnancu a nedivili jsem se, ze rada zamestnancu, kteri nastoupili po mne, meli plat vetsi nez ja. Dokonce se v soukrome sfere prestup do jine firmy povazuje za jednu z moznosti, jak si platove polepsit. Takze tem, kteri nikdy nezmenili misto, roste plat pomaleji, nez tem, kteri cas od casu zmeni misto.

0 0
možnosti
JP

Baky

20. 3. 2011 19:40
Vážený pane,

názor nemusí být zajímavý, jak máte napsáno v perexu. Názor musí být racionální, jinak jej těžko prosadit. A to se vám zjevně ještě zdaleka nevede.

0 0
možnosti
RC

josefbad

20. 3. 2011 19:32
10 let

jenze ono se jim po tech deseti letech pryc nechce. Pripravy uz maji, uceni je rutina a, priznejme si to, tak brzo doma, jako ucitel, je malokdo. Ja odesel z pozice pedagoga na VS do soukrome firmy za nasobek platu. Pravda, muzu to delat jen diky tomu, ze zena je ucitelka a o nase deti se postara. Ja totiz chodim domu po seste hodine.

0 0
možnosti
ES

Avina

20. 3. 2011 19:31
Učitel

Autor článku ,studující aprobaci pro zeměpis:není to málo,aby splnil úvazek pro plat?Zeměpis je 1-2 h týdně v ročníku..

Proč si nezvolil dvoj čo trojkombinaci,aby učil aprobovaně?!Je to snadné studium s jedním předmětem.....:-P

0 0
možnosti
B

brooklin

20. 3. 2011 19:54
Re: Učitel

Autor pak může teoreticky vyučovat i jiné předměty, ale jako neoprobovaný = za úplně jiné prachy (ne 20, ale 15tis)

0 0
možnosti
A

Akire

20. 3. 2011 19:29
Já s vámi celkem souhlasím

také jsem dospěla k názoru, že syna mnohem více baví předměty s mladým pedagogem-jeho hodina je prostě jiná než hodina učitele který učí 40let stále podle stejného mustru.Učitelé se nezmění ale děti jsou každou generaci jiné.

0 0
možnosti
VK

wenous

20. 3. 2011 23:14
Re: Já s vámi celkem souhlasím

No 40 let je uz extrem - to jsou duchodci a Ti by uz ucit nemeli. Pokud ucitel ale uci 10 - 20 let take je na vrcholu. Mladi zajici obvikle jsou funny, ale za cas prijde rychle vystrizliveni.

0 0
možnosti
  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2899x
Autor narozen v roce 1987, absolovent Přírodovědecké fakulty UK v Praze, obor učitelství geografie.
Po dosažení titulu Mgr. v září 2011 nyní pracuje ve vzdělávací agentuře.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy