Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PT

hahoc

20. 3. 2011 14:35
Nesouhlas

Nesouhlasim s tim, ze nelze urcit kdo je dobry ucitel a kdo spatny. Je to preci velmi jednoduche, u dobreho ucitele se naucite mnohem vice nez u toho spatneho.

Rovnez si myslim, ze zkuseny ucitel nauci vice, nez ucitel zacatecnik. A to, ze zacinajici ucitel ma vice prace- pripravy atd., to je preci logicke, zacina a navic pri prumernem uvazku cca 24 hodin tydne se prave s pripravou na hodiny pocita. Ucitele maji vesmes malo penez, s tim se da souhlasit, ale pripada mi vcelku nelogicke, aby zkuseny, respektovany a vyborny ucitel vydelaval takrka stejne, jako naprosty ucitelsky zelenac. Souhlasim s vetsim navysenim platu pri nastupu noveho ucitele, ale rovnez nesouhlasim, pokud by mel novacek hned aniz neco dokazal, ze umi, nastup treba 15tisic a zkuseny ucitel, ktery pripravil tisice zaku k maturite a ke studiu na VS, aby mel plat treba cca 18 ci 20tisic (uvedene castky jsou jen pro priklad).

0 0
možnosti
MV

synli

20. 3. 2011 14:33
Nelze než souhlasit

Vcelku slušný ouhrn argumentů proč nastupující učitel nemá mít plat zásadně odlišný od učitele s 30-letou praxí.

0 0
možnosti
B

brk

20. 3. 2011 14:24
Tabulky

S autorem blogu docela souhlasím. Když tak zavzpomínám na svá školní léta, tak první dva, tři roky se nový učitel docela plácá, ale pak už je na tom cca stejně, jako starší kolegové. Ví co a jak a jen tak ho něco nevyvede z rovnováhy.

Na VŠ se mnou chodil jeden středoškolský učitel. Doplňoval si vzdělání, takže podle tabulek měl body a tedy hlavně prachy k dobru. Aby ze systému vytřískal co nejvíc, tak si takhle studoval dálkově další dvě VŠ zároveň. Ten chlap měl výbornou paměť a dokázal odříkat vše, co slyšel na přednášce a co si přečetl ze skript. U zkoušek byli rádi, že jim to dokázal odříkat tak, jak řekli a navíc to bylo dálkově, takže se do toho moc nevrtalo a on úspěšně proplouval k dalším titulům. Jinak byl ale absolutně neschopny jakékoliv logické úvahy. Jako učitele si ho absolutně neumím představit, prostě mluvící kniha. Systém ho ale hodnotil nadstandardně.

Školství je hodně specifický obor a nějaké zcela spravedlivé ohodnocení zde bohužel asi není moc možné.

0 0
možnosti
U

UrsusLuin

20. 3. 2011 14:13
Proč schvaluju vyšší peníze pro mladé učitele

Jsem pro to, aby se mladým učitelům přidalo a to z jednoho jediného a velmi prostého důvodu. Učitelství není humanitární nebo dobrovolnická činnost. Je to zaměstnání, které mě má uživit. Je hezké, že jsou mezi námi lidé, kteří hlásají ideál toho, že člověk by měl jít dělat to, co jej baví a naplňuje, nikoli to, co jej hmotně zajistí, ovšem realita je dneska někde jinde (a věřím, že nejen dneska).

Pokud budou platy tak nízké, aby je v soukromém sektoru přeplatil prakticky kdokoliv bez větších problémů, pak je jasné, že ti nejschopnější mladí lidé (a nejen mladí koneckonců) půjdou jinam. Do škol se tak dostanou (a tam se mezi námi už roky dostávají) ti "nejslabší" z ročníků (nebrat prosím doslova, pár těch "humanitárních pracovníků" ve školství je).

0 0
možnosti
U

UrsusLuin

20. 3. 2011 14:18
Re: Proč schvaluju vyšší peníze pro mladé učitele

K tomu, aby šli učit ti "lepší", je potřeba je motivovat a motivovat je můžete prakticky jen peněmi. Mít učitelství jako poslání je krásná myšlenka, ale pokulhává, když začnu uvažovat racionálně. Můžu buď jít učit za 13 čistého (když budu mít sakra štěstí, protože sice se "přidalo" na 20, jenomže to řeší půlúvazky, že jo?), nebo půjdu dělat PR do tiskového oddělení, novinařinu atd. Prostě možností mám dost. A je pravda, že těch 13 čistého jsem si jako externí redaktor vydělal při škole v rámci "brigády".

Já bych rád šel učit a chtěl bych lidi něco naučit, chtěl bych jim předat něco ze svého oboru. Nikoli proto, že bych měl rád práci s dětmi nebo snad proto, že bych se vyžíval ve zkoušení někoho, ale pro lásku ke svému oboru.

0 0
možnosti
PS

AlterID

20. 3. 2011 13:57
Jazyk

Doplnit znalosti z češtiny, abyste neprznil jazyk našich dětí.

0 0
možnosti
U

UrsusLuin

20. 3. 2011 14:06
Re: Jazyk

Očekával bych trošku konkrétnější výtky. Co takhle citace konkrétních prohřešků, ať se autor může poučit?

0 0
možnosti
OH

Lanolin

20. 3. 2011 13:56
je dobré, že se těšíte na vyšší peníze

a také je dobré, že už teď si plánujete odchod z "branže". Takže další co vystudoval "pajďák" aby měl "jednodušší" VŠ vzdělání a plánuje si život podle peněz a ne podle toho co by chtěl dělat a bavilo ho.

Z celého blogu mám jen smutný sín na duši.

Možná máte nejnovější znalosti a jistě vás učili jen samí mladí pedagogové, ale o životě a psychologii a práci s dětmi víte houbeles.

Víte já zažil všechny tři stupně škol (ZŠ, SŠ i VŠ) a upřímně vám řeknu, že nejlepší učitelé byli ti s praxí v oboru a potom šli přednášet (na ZŠ nemohu soudit). A lepší byli ti, co měli praxi v oboru a pak praxi v učení - znali praxi a měli zkušenost jak učit (jsou i výjimky, jako všude).

0 0
možnosti
B

Bambukator

20. 3. 2011 13:22
základka

Pamatuju ze základní školy ostřílené veterány za katedrou. Vzpomínám na ně rád, tedy na většinu. Spojovala se v nich autorita, vědomosti, spravedlnost a řada dalších ctností i dlouholetá praxe. Nově příchozích učitelů bylo poskrovnu a takové charisma z nich nevyzařovalo. Mladé učitelky byly určitě oblíbenější, než třeba nějaké starší babičky.

Dle mne si starší učitelé zaslouží nějakou tu odměnu navíc oproti těm inovátorům o kterých píšete. I starší učitelé využívají nové poznatky, využívají nové technologie a musí se připravovat. Jsou obory, které se v čase moc nemění pro výuku na ZŠ (matematika, fyzika), ale to neznamená, že se nemůže vyvíjet forma, kterou je látka podána, třeba i pomocí moderní techniky.

Využívání moderních techniky je sice v pořádku, ale nesmí se přehánět. Někdy to vede k tomu, že děti přestávají uvažovat. Spokojí se pouze s vyhledáním informace, ale nedají si už řadu informací do souvislostí. Ostřílení učitelé dokázali najít zlatý řez mezi vědomostmi a uvažováním.

0 0
možnosti
JN

Jarda5612

20. 3. 2011 13:33
Re: Ostřílení učitelé dokázali najít zlatý řez...

Myslíte si, že ředitelé toto nepoznají? Proč ředitel nemá možnost dobré učitele zaplatit bez ohledu na to jestli je mladý nebo starý, a to na úkor těch neschopných? Proč musí být tabulky závazné, nikoliv pomocné vodítko?

0 0
možnosti
RK

semelik

20. 3. 2011 12:55
mladý muži, jestli za dvacet let po nástupu budete brát

stejný plat a vydržíte učit, máte u mě lahev Jamesona. Pokud to dožiju.

Osobně bych tipoval, že po pěti, maximálně deseti letech dostanete rozum. Ale to se na VŠ neučí.

0 0
možnosti
OL

TheFlyingman

20. 3. 2011 12:23
Po 10 letech praxe pryč?

Já osobně považuji za hloupé, aby učitel po Vámi zmíněných 10 letech praxe (nebo si místo 10 dosaďte jakékoli jiné číslo) ve školství odešel do soukromého sektoru, protože učením má zkomplikovanou možnost uživit rodinu. Tím všechny prostředky, které byly vynaloženy do učitelova vzdělání, ať již na VŠ, tak i poté na školeních/seminářích atp., prakticky vyhozena z okna. Alespoň pro stát, který by z nich neměl žádný užitek (protože stát studia na VŠ hradí, v budoucnu asi ne zcela, stejně jako peníze na školení apod. jsou z veřejných rozpočtů).

Takovýhle postup není efektivní. Ani ekonomicky, ani lidsky.

A jak už bylo myslím níže napsáno - starší učitelé se museli práci s počítačem apod. naučit za pochodu, bez školení apod. (protože na to prostě ve školství nejsou peníze, což bych já považoval za mnohem horší problém, než výši platů jako takovou), zatímco nové mladší generace učitelů na počítačích vyrostly, mají tedy situaci snazší.

0 0
možnosti
OL

TheFlyingman

20. 3. 2011 12:26
Re: Po 10 letech praxe pryč?

A ona práce na počítačích není samospasitelná. Mnoho mladých učitelů si na pedagogických fakultách zvykla či naučila dělat přípravy formou prezentace, například v PowerPointu atp. A pak to pouští studentům.

Starší učitelé tohle třeba neumí, ale je to špatně? Vím o případech, kdy jsou mladí učitelé na výpočetní technice závislí a bez PP prezentace jsou prakticky neschopní vést hodinu? Kdo má poté navrch?

0 0
možnosti
JN

Jarda5612

20. 3. 2011 12:20
Vysvětlení nesmyslnosti tarifního odměňování

Tento názor mladého člověka je krásnou ilustrací nesmyslnosti stávajícího systému odměňování.

Není rovnítko "mladý účitel = špatný učitel" nebo "učitel s dlouhou praxí = dobrý učitel"

Každý učitel by měl mít možnost, aby rostl jeho plat, když se bude zlepšovat. Naopak každý učitel by měl vědět, že jeho plat bude stagnovat, kdyýž on bude učit ze setrvačnosti.

Kdo to má hodnotit? Jedině ředitel. Kdo má být ředitel? Ten, který prokázal, že je dobrý učitel. Jiná cesta nevede k úspěchu. Zrušit tarify a odměňovat podle výkonu učitele. Každý ve škole přece ví, kdo jsou dobří učitelé a kdo učí špatně. Ví to rodiče dětí, ví to studenti, ví to kolegové učitelé. Systém ale předpokládá, že ředitel to neví. Proto mu předepisuje tabulky odměňování.

0 0
možnosti
  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2899x
Autor narozen v roce 1987, absolovent Přírodovědecké fakulty UK v Praze, obor učitelství geografie.
Po dosažení titulu Mgr. v září 2011 nyní pracuje ve vzdělávací agentuře.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy